5 πράγματα που κάθε αναβάτης μοτοσυκλέτας πρέπει να γνωρίζει

Ανεξάρτητα από το είδος της μοτοσικλέτας που οδηγείτε ή πόσο καιρό οδηγείτε, θα πρέπει να γνωρίζετε αυτά τα 5 βασικά στοιχεία για τη μοτοσικλέτα!

Πραγματική Ισχύ: Κυβισμός – Ιπποδύναμη

Το μέγεθος του κινητήρα της μοτοσικλέτας (ή ο “εκτοπισμός”) εκφράζεται τυπικά σε κυβικά εκατοστά (CCs). Οι μετρήσεις κυβικών εκατοστών αναφέρονται στον συνολικό όγκο αέρα και καυσίμου που ωθούνται μέσω του κινητήρα από τους κυλίνδρους. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των CC που έχει ένα ποδήλατο, τόσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του κινητήρα — αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι έχει περισσότερη ισχύ.

Η διαμόρφωση του κινητήρα, ο ψεκασμός καυσίμου, το βάρος του ποδηλάτου και άλλοι παράγοντες επηρεάζουν την πραγματική ιπποδύναμη μιας μοτοσικλέτας.

Πώς η μετατόπιση βάρους επηρεάζει τον χειρισμό

Όταν πρόκειται για χειρισμό, το συνολικό βάρος δεν είναι τόσο σημαντικό όσο η τοποθέτηση βάρους. Τα παλαιότερα ποδήλατα τείνουν να έχουν υψηλότερα κέντρα βάρους, με αποτέλεσμα να αισθάνονται λιγότερο σταθερά σε χαμηλές ταχύτητες. Για παράδειγμα, οι τετρακύλινδροι κινητήρες αρχικά εγκαταστάθηκαν σε πιο όρθια θέση, με την πάροδο του χρόνου οι κατασκευαστές άρχισαν να τους κλίνουν προς τα εμπρός σε χαμηλότερο βάρος. Σήμερα, οι σύγχρονοι τετρακύλινδροι κινητήρες είναι σχεδόν ίσιοι.

Τα περισσότερα σύγχρονα ποδήλατα θα έχουν χαμηλό κέντρο βάρους, αν και ορισμένοι τύποι, όπως το Dual Sports, και ορισμένα μοντέλα. Τελικά, ο καλός έλεγχος συμπλέκτη και γκαζιού μπορεί να ξεπεράσει τις περισσότερες ανησυχίες σχετικά με την μετατόπιση βάρους.

Η αλήθεια για το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης (ABS)

Υπάρχουν 2 πολύ διαφορετικοί τύποι αναβατών όσον αφορά το ABS. Αυτοί που το λατρεύουν και εκείνοι που το μισούν.

Το ABS σημαίνει «σύστημα αντιμπλοκαρίσματος πέδησης» και λειτουργεί χρησιμοποιώντας αισθητήρες ταχύτητας και στους δύο τροχούς για να προσδιορίσει πότε ο τροχός πρόκειται να «μπλοκάρει» (γλιστρήσει) κατά το φρενάρισμα στο προηγούμενο κατώφλι, προκαλώντας επικίνδυνη απώλεια ευστάθειας και πρόσφυσης . Σε ένα ποδήλατο ABS, η υδραυλική πίεση πέδησης ρέει μέσω μιας αντλίας ελεγχόμενης από μονάδα ABS με ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες. Οι βαλβίδες μπορούν να ανοίγουν και να κλείνουν γρήγορα, δημιουργώντας ένα φαινόμενο «ολίσθησης» πέδησης που αυξάνει την πρόσφυση, την ακρίβεια εφαρμογής του φρένου και τη συνολική σταθερότητα

Στις πρώτες μέρες της ανάπτυξής του, το ABS δυστυχώς δεν ήταν τόσο αξιόπιστο ή ακριβές όσο έγινε έκτοτε (με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι να μην το εμπιστεύονται). Σήμερα η τεχνολογία ABS έχει προχωρήσει πέρα από αυτά τα προβλήματα.

Διαφορές συντήρησης και επισκευής ανά μοντέλο

Κάθε μοτοσυκλέτα πρέπει να δουλέψει οποιαδήποτε στιγμή, είτε επισκευάζετε μετά από σύγκρουση, είτε απλά προσαρμόζετε το ποδήλατό σας, είτε αλλάζετε λάδια. Η ευκολία συντήρησης της μοτοσικλέτας και η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών θα διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των επωνυμιών.

Μερικά ποδήλατα μπορεί να είναι πολύ πιο εύκολο να δουλέψουν από άλλα. Τα μετρικά ποδήλατα με καρμπυρατέρ, μπορούν να είναι εξαιρετικά ποδήλατα «μίζας» για τους οικιακούς μηχανικούς, ενώ πιο σύνθετα ή προηγμένα μοντέλα μπορεί να απαιτήσουν να αφήσετε το ποδήλατο σε αντιπροσωπεία για συντήρηση και επισκευές.

Οι επιδράσεις της τοποθέτησης σώματος

Η τοποθέτηση του σώματος στη μοτοσικλέτα είναι ένα από τα πιο μεταβλητά πράγματα σχετικά με την οδήγηση. Μερικοί αναβάτες αισθάνονται πιο άνετα όρθιοι σε μια θέση ποδηλάτου, ενώ άλλοι αισθάνονται πιο άνετα όταν κάθονται πιο πίσω σε ένα πιο παραδοσιακό κάθισμα cruiser. Συνήθως, καθώς η θέση του σώματός σας γίνεται πιο επιθετική (εμπρός), η γωνία κλίσης του πιρουνιού του ποδηλάτου μειώνεται. Αυτό σημαίνει ότι το ποδήλατο θα έχει «γρηγορότερο» τιμόνι, γυρνώντας πιο γρήγορα κάτω από εσάς.

Οι διαφορετικές θέσεις του σώματος μπορούν να αλλάξουν την ικανότητά σας να κινείστε με το ποδήλατο και μπορεί επίσης να στρεσάρουν διαφορετικά μέρη του σώματος. Για παράδειγμα, η επιθετική τοποθέτηση, όπως τα περισσότερα σπορ ποδήλατα, μπορεί να είναι άβολη για μεγάλες αποστάσεις, ενώ οι περισσότερες θέσεις cruiser ή τουρισμού δεν είναι κατάλληλες για βόλτες με dual sport ή ADV.

Το να έχετε μια καλή βάση στη γνώση της μοτοσικλέτας είναι το κλειδί για να κάνετε καλές επιλογές, να παραμένετε ασφαλείς και να απολαύσετε τη βόλτα. Κάθε αναβάτης, ανεξαρτήτως ηλικίας ή εμπειρίας, θα πρέπει πάντα να προσπαθεί να συνεχίσει να μαθαίνει.