Τύποι μοτοσυκλετών και τι πρέπει να ξέρετε

Μόλις αποφασίσατε να παρακολουθήσετε ένα αρχικό μάθημα ασφάλειας μοτοσικλέτας και να αγοράσετε την πρώτη σας μοτοσυκλέτα. Έχετε πάει σε μια αντιπροσωπεία για να δοκιμάσετε μερικές μοτοσικλέτες και ψάξατε στο Διαδίκτυο κοιτάζοντας τι είναι διαθέσιμο από κάθε κατασκευαστή και ποιες μοτοσυκλέτες είναι οι καταλληλότερες για το ύψος και το μέγεθός σας. Ο αριθμός των μοτοσυκλετών που διατίθενται στην αγορά είναι συγκλονιστικός. Ακόμα κι αν έχετε μια βασική ιδέα για το λόγο που θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη μοτοσικλέτα, υπάρχει μια σειρά τύπων που μπορούν να ολοκληρώσουν το λόγο αυτό.

Είτε αγοράζετε καινούργια είτε κοιτάζετε μια μεταχειρισμένη μοτοσικλέτα, είναι σημαντικό να καταλάβετε ακριβώς ποιες είναι οι επιλογές σας. Ακολουθεί μια ανάλυση των διάφορων τύπων μοτοσυκλετών εκεί έξω και μια σταθερή σύσταση που πρέπει να σκεφτείτε για καθέναν από αυτούς:

Πρότυπη

Ο τυπικός τύπος μοτοσικλέτας είναι ένας κοινός αγαπημένος επειδή έχει απλό σχεδιασμό και είναι κατάλληλος για όλες τις χρήσεις. Έχει παραλλαγές από 125cc έως και 1.000cc και μπορεί να χωρέσει με αποσκευές, τσάντα ρεζερβουάρ, διαφορετικό κάθισμα και κάνει μια καλή πρώτη και ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα για οδήγηση. Κανονικά δεν συνοδεύεται από μεγάλο φέρινγκ στο μπροστινό μέρος, εάν έχει καθόλου. Η εργονομία είναι αρκετά ουδέτερη, καθώς δεν έχει πολύ κλίση προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Το ύψος του καθίσματος είναι συνήθως σε μικρότερο έως μεσαίο εύρος και συνήθως μπορεί να χωρέσει σχεδόν όλους άνετα.

Cruiser

Αυτός ο τύπος μοτοσυκλέτας, με το παρατσούκλι ελικόπτερο, σχεδιάστηκε για κρουαζιέρα, εξ ου και πώς πήρε το όνομά του. Συνήθως έχει λίγο χαμηλότερο ύψος σέλας, καθιστώντας το μια καλή μοτοσικλέτα για «κρουαζιέρες» στην πόλη, αλλά με λίγη πρόσθετη αποσκευή, μπορεί να κάνει έναν καλό αναβάτη για το Σαββατοκύριακο. Τα μεγέθη του κινητήρα και πάλι ποικίλλουν αρκετά από έναν κινητήρα μικρού κυβισμού έως 1.000cc ή περισσότερο ανάλογα με τη μάρκα. Μπορεί να νιώθετε περισσότερο σαν να κάθεστε σε ένα καταδρομικό παρά σε αυτό, αλλά είναι μια εξαιρετική επιλογή τόσο για νέους όσο και για έμπειρους αναβάτες.

Sport Bike

Το σπορ είδος των μοτοσυκλετών προορίζεται για ταχύτητα και ευελιξία με εργονομία με κλίση προς τα εμπρός, έτοιμη να χαράξει μερικές στροφές κατά την οδήγηση. Μία από τις μεγαλύτερες διαφορές με μια μοτοσικλέτα τύπου Sport είναι το βάρος τους. Είναι γενικά μία από τις ελαφρύτερες μοτοσυκλέτες που κατασκευάζονται από πολύ αλουμίνιο και ελαφρύτερα υλικά για να αυξήσουν την ικανότητα ελιγμών από πλευρά σε πλευρά. Το ύψος του καθίσματος είναι συνήθως στο ψηλότερο άκρο για να μπορείτε να γέρνετε τη μοτοσικλέτα μακρύτερα χωρίς να ξύνετε τα ποδαράκια ή τα φέρινγκ. Οι πιο κοντοί αναβάτες μπορεί να είναι στις μύτες των ποδιών τους με το ψηλότερο ύψος των καθισμάτων.

Touring

Ο τύπος μοτοσικλέτας Touring είναι συνήθως μεγαλύτερος από τις περισσότερες άλλες μοτοσικλέτες και προορίζεται να έχει τις ανέσεις για περιηγήσεις εκτός χώρας για να δείτε τις παραλίες και στις δύο ακτές. Προσφέρουν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο με εύκολη εργονομία που σας επιτρέπει να οδηγείτε για ώρες κάθε φορά. Θα έχουν τα μεγαλύτερα φέρινγκ για να μπλοκάρουν τον άνεμο και τον καιρό κατά την οδήγηση. Τα μεγέθη των κινητήρων είναι συνήθως μεγάλα για να μπορούν να διατηρούν τις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου και να μεταφέρουν μεγάλη ποσότητα επιπλέον εξοπλισμού και επιπλέον ρούχων.

Sport Touring

Οι μοτοσυκλέτες Sport Touring είναι ένα συμπαγές μείγμα μεταξύ του Sport και του Touring, όπως υποδηλώνει το όνομά τους. Είναι συνήθως ψηλότερα σε ύψος καθισμάτων από μια μοτοσυκλέτα Touring και έχουν καλύτερες επιλογές αποσκευών από τις μοτοσυκλέτες Sport για τη μεταφορά πρόσθετου εξοπλισμού σε μεγαλύτερα ταξίδια. Συνδυάζουν καλά και τα δύο στυλ και με τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορούν να τα κάνουν όλα μεταξύ γρήγορων ταξιδιών με φίλους ή μερικών από τα μεγαλύτερα οδικά ταξίδια που έχετε σκεφτεί. Τα μεγέθη κινητήρων είναι συνήθως στη μεσαία κατηγορία έως μερικά από τα μεγαλύτερα διαθέσιμα. Απλώς χρησιμοποιήστε την καλύτερη κρίση σας για το μέγεθος που χρειάζεστε που θα ταιριάζει καλύτερα στο στυλ οδήγησης σας.

Dual Sport

Τα Dual Sports προορίζονται για να πάτε οπουδήποτε και να κάνετε οτιδήποτε. Φέρνουν τα οδικά χαρακτηριστικά των φώτων και της κόρνας, αλλά έχουν πιο επιθετική ανάρτηση εκτός δρόμου και πιθανά ελαστικά εκτός δρόμου. Το ύψος του καθίσματος είναι γενικά λίγο πιο ψηλό για να πλοηγηθείτε σε παράξενα μονοπάτια.. Συνήθως έχουν περιορισμένες επιλογές αποθήκευσης από την αντιπροσωπεία, αλλά μπορούν να εξοπλιστούν με μια σειρά από επιπλέον τσάντες για να μεταφέρουν αρκετό εξοπλισμό για μια καλή περιπέτεια κάμπινγκ το Σαββατοκύριακο.

Scooter

Κάποιοι μπορεί να υποστηρίξουν ότι ένα σκούτερ δεν είναι πραγματική μοτοσικλέτα, αλλά σίγουρα μπορούν να σας ταξιδέψουν με ασφάλεια και στυλ όπως τα μεγαλύτερα αδέρφια τους. Τα σκούτερ ταιριάζουν καλύτερα σε μια μητροπολιτική περιοχή που δεν ενσωματώνει ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Είναι ελαφριά και χαμηλά στο έδαφος, γεγονός που τους καθιστά εύκολη την πλοήγηση στους δρόμους της πόλης. Διατίθενται σε διάφορα μεγέθη, από 50cc έως 500cc, και θα έχουν αρκετή ισχύ για να σας μεταφέρουν στις μετακινήσεις σας ή μια διασκεδαστική βραδιά στην πόλη. Προσφέρουν μικρότερο φέρινγκ με περιορισμένο χώρο αποθήκευσης για μερικά αντικείμενα που τα καθιστούν απαραίτητα για κρουαζιέρα.

Μοτοποδήλατο ( Moped )

Κάποιοι μπορεί να αναρωτιούνται αν το μοτοποδήλατο πρέπει να ονομάζεται Scooter ή να είναι υποκατηγορία του Scooter, αλλά τεχνικά είναι διαφορετικό. Το μοτοποδήλατο έχει ένα ελαφρύτερο πλαίσιο που βασίζεται σε στυλ ποδηλάτου και έναν μικρότερο κινητήρα (50cc ή λιγότερο) ή ακόμα και έναν ηλεκτροκινητήρα στη θέση του κινητήρα. Γίνεται όλο και πιο δύσκολο να τα βρεις και αν τα βρεις μπορούν να χαρακτηριστούν ως «vintage». Είναι ελαφριά και περιορισμένης ισχύος, αλλά έχουν μια ρετρό δροσιά. Προσφέρουν ελάχιστη έως καθόλου αποθήκευση και επίσης περιορισμένα ή καθόλου φέρινγκ για να μπλοκάρουν τον άνεμο και τις καιρικές συνθήκες.

Off-road

Οι μοτοσικλέτες “εκτός δρόμου” είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά τους: για να πηγαίνουν εκεί που δεν έχει ξαναπάει κανένας άνθρωπος. Οι μοτοσικλέτες εκτός δρόμου είναι ακριβώς αυτό που ακούγονται: για να πηγαίνουν εκεί που δεν έχει ξαναπάει κανένας άνθρωπος. Έχουν ψηλότερα καθίσματα για να χωρέσουν βαθύτερη βούρτσα και υψηλή ανάρτηση που μπορεί να χειριστεί μερικά χτυπήματα στη διαδρομή. Συνήθως δεν θα έχουν φώτα ή φλας, επομένως πιθανότατα θα μεταφερθούν στο σημείο ιππασίας του Σαββατοκύριακου. Τα περισσότερα είναι αρκετά ελαφριά και έτοιμα να οδηγήσουν τα περίπλοκα μονοπάτια και τους απότομους λόφους όλο το Σαββατοκύριακο.

Αφού τα διαβάσετε όλα αυτά, μπορεί να σκέφτεστε πόσες επιλογές υπάρχουν για μοτοσυκλέτες. Κάθε μάρκα έχει κάτι σε κάθε έναν από τους κύριους τύπους, και ακόμη και μέσα σε αυτούς, έχουν πολλές προσφορές που καλύπτουν τα διαφορετικά μεγέθη κινητήρων και τα συνολικά διαθέσιμα μεγέθη μοτοσικλετών. Εάν δεν ψάχνετε για μια συγκεκριμένη μάρκα, βγάλτε ένα στυλό και ένα σημειωματάριο και σημειώστε για ποιο σκοπό σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε τη μοτοσικλέτα. Μόλις το καταλάβετε, μπορείτε να αρχίσετε να ψάχνεστε σε αυτό που σας ταιριάζει καλύτερα και επίσης να ελέγξετε ποια χαρακτηριστικά ασφαλείας είναι διαθέσιμα για κάθε μοντέλο. Μόλις μειώσετε τη λίστα των υποψηφίων, μπορείτε να ελέγξετε τις βαθμολογίες από άλλους αναβάτες, να πάτε σε μια τοπική αντιπροσωπεία για να δοκιμάσετε μερικές μοτοσικλέτες και τελικά να βρείτε αυτό που ονειρευόσασταν!