Πώς να ανοίξετε ένα ανθοπωλείο

Γιατί πρέπει να ανοίξετε μια επιχείρηση ανθοπωλείου

Οι ιδιοκτήτες ανθοπωλείων απολαμβάνουν πολλά οφέλη, τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Αν αναρωτιέστε αν αυτή η ευκαιρία είναι η κατάλληλη ή όχι, εδώ είναι μερικά στατιστικά στοιχεία για τα ανθοπωλεία. Και να γιατί ανοίγουν πολλά τοπικά ανθοπωλεία:

  • Ικανότητα έκφρασης δημιουργικότητας μέσα από τα λουλούδια
  • Ευκαιρία σύνδεσης με πελάτες κατά τη διάρκεια σημαντικών γεγονότων της ζωής (γάμοι, επέτειοι, γενέθλια κ.λπ.)
  • Πολλαπλές ροές εσόδων (μπουκέτα, στολισμός γάμου, στολισμός βάπτισης)

Πόσο κοστίζει η έναρξη ενός ανθοπωλείου;

Το κόστος ανοίγματος μιας επιχείρησης λουλουδιών ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το μέγεθος του καταστήματος και το απόθεμα. Ανθοπωλεία λιανικής με μεγάλες βιτρίνες σε πολυσύχναστες περιοχές μπορεί να πληρώσουν μεταξύ 50.000 και 75.000 ευρώ σε κόστος εκκίνησης για μίσθωση, ψυγεία και απόθεμα. Ωστόσο, όσοι πωλούν συνθέσεις λουλουδιών στο διαδίκτυο μπορούν να εξοικονομήσουν χώρο λιανικής και μεγάλο εξοπλισμό. Οι μικρότερες λειτουργίες μπορεί να κοστίζουν 10.000 ευρώ ή λιγότερο στην αρχή.

Ξεκινώντας τη δική σας επιχείρηση ανθοπωλείου

Εάν ενδιαφέρεστε να γίνετε ιδιοκτήτης ανθοπωλείου, υπάρχουν μερικά βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε πριν μπορέσετε να περάσετε τη μέρα σας τακτοποιώντας λουλούδια. Εδώ είναι τα πιο σημαντικά στοιχεία για το άνοιγμα ενός ανθοπωλείου.

1. Ερευνήστε τον κλάδο των ανθοπωλείων

Ο κλάδος των ανθοπωλείων έχει αντιμετωπίσει προκλήσεις τα τελευταία χρόνια. Ο αυξημένος ανταγωνισμός από τους διαδικτυακούς και μεγάλους λιανοπωλητές μαζί με τη μείωση της ζήτησης έχει οδηγήσει σε λιγότερα ανεξάρτητα καταστήματα. Ωστόσο, οι σχεδιαστές λουλουδιών που είναι παθιασμένοι και έχουν ένα ισχυρό επιχειρηματικό σχέδιο μπορούν ακόμα να πετύχουν. Απλά πρέπει να κατανοήσετε τις προκλήσεις πριν ξεκινήσετε.

2. Μάθετε τους στόχους σας

Πολλά ανθοπωλεία πετυχαίνουν εστιάζοντας τις προσπάθειές τους σε μια συγκεκριμένη ανεκπλήρωτη ανάγκη στην κοινότητά τους. Για παράδειγμα, η έρευνά σας μπορεί να δείξει ότι στην περιοχή σας υπάρχουν πολλά παντοπωλεία που πωλούν βασικές ανθοδέσμες. Έτσι μπορεί να έχετε περισσότερη τύχη εστιάζοντας σε λουλούδια γάμου και βασικά κομμάτια. Αυτή η δήλωση εξειδικευμένης θέσης και αποστολής σάς επιτρέπει να εστιάσετε το μάρκετινγκ και το branding σας σε αυτούς τους πελάτες – στόχους.

3. Ερευνήστε και ελέγξτε τους ανταγωνιστές της επιχείρησής σας

Ανεξάρτητα ανθοπωλεία αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από παντοπωλεία, καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου και άλλα ανθοπωλεία πάτρα της περιοχής. Πριν ανοίξετε οποιαδήποτε μικρή επιχείρηση, καθορίστε πού αλλού μπορούν να προμηθευτούν παρόμοια προϊόντα οι άνθρωποι στην περιοχή σας. Στη συνέχεια, καθορίστε εάν υπάρχει αρκετά μεγάλη ανάγκη για τις συγκεκριμένες προσφορές σας.

4. Δημιουργήστε ένα επιχειρηματικό σχέδιο

Κάθε μικρή επιχείρηση χρειάζεται ένα πρόγραμμα για να κερδίσει έσοδα. Ακολουθούν ορισμένα βασικά στοιχεία που πρέπει να συμπεριληφθούν:

  • Περίληψη επιχείρησης
  • Ανάλυση αγοράς και ανταγωνιστών
  • Περιγραφές προϊόντων και στρατηγική τιμολόγησης
  • Δικαστικά έξοδα
  • Σχέδιο μάρκετινγκ

5. Ονομάστε το νέο σας ανθοπωλείο

Ένα ανθοπωλείο θα πρέπει να έχει ένα όνομα που να είναι αξιομνημόνευτο και να είναι προφανές το τι παρέχει η επιχείρηση. Μόλις αποκτήσετε ένα όνομα, καταχωρίστε το για να εμποδίσετε άλλους να χρησιμοποιήσουν το όνομά σας.

6. Αποκτήστε το σωστό branding

Εκτός από ένα όνομα, θα πρέπει επίσης να δημιουργήσετε ένα λογότυπο και άλλα στοιχεία επωνυμίας για χρήση στον ιστότοπό σας και στο υλικό μάρκετινγκ. Η διατήρηση αυτών των συνεπών βοηθά τους πελάτες να θυμούνται την επιχείρησή σας και σας κάνει να φαίνεστε επαγγελματίας.

7. Επιλέξτε τοποθεσία και μέγεθος

Αν σκοπεύετε να ανοίξετε ένα ανθοπωλείο λιανικής, χρειάζεστε μια βιτρίνα. Θα πρέπει να έχει αρκετό χώρο για το απόθεμά σας και τα ψυγεία σας για να τα διατηρεί φρέσκα. Μια τοποθεσία με εύκολη στάθμευση μπορεί να διευκολύνει την επίσκεψη των πελατών. Βρείτε όμως μια μίσθωση που να είναι εντός του προϋπολογισμού σας, λαμβάνοντας υπόψη άλλα λειτουργικά έξοδα και προβλεπόμενα έσοδα.

8. Ανοίξτε έναν επιχειρησιακό τραπεζικό λογαριασμό

Ένας ξεχωριστός τραπεζικός λογαριασμός επιχείρησης διευκολύνει την παρακολούθηση εσόδων και εξόδων. Και διαχωρίζει τα προσωπικά σας οικονομικά. Μια επαγγελματική πιστωτική κάρτα μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να καλύψετε τα έξοδα και να δημιουργήσετε πιστωτικό ιστορικό, εάν σκοπεύετε ποτέ να αναζητήσετε χρηματοδότηση.

9. Έρευνα γι άδειες και αμοιβές

Οι απαιτήσεις αδειοδότησης επιχειρήσεων και αδειών διαφέρουν ανάλογα με το κράτος και την κοινότητα. Επικοινωνήστε λοιπόν με τον υπάλληλο της πόλης σας ή το κρατικό γραφείο επιχειρήσεων για συγκεκριμένες διαδικασίες και χρεώσεις. Ακολουθούν μερικά κοινά που μπορεί να χρειαστεί ένα ανθοπωλείο:

  • Γενική άδεια επιχείρησης
  • Χωροταξική άδεια
  • Άδεια πωλητή
  • Έλεγχος ασφάλειας κτιρίου

10. Εξασφάλιση χρηματοδότησης για την επιχείρησή σας

Η χρηματοδότηση μπορεί να σας βοηθήσει να εξασφαλίσετε μια τοποθεσία, να αγοράσετε απόθεμα και προμήθειες και να προσλάβετε υπαλλήλους. Εάν έχετε καλή πίστωση, μπορεί να πληρείτε τις προϋποθέσεις για δάνειο μικρής επιχείρησης από τράπεζα ή διαδικτυακό δανειστή. Επιπλέον, ορισμένες κοινότητες μπορεί να προσφέρουν επιχορηγήσεις για την αναζωογόνηση των περιοχών τους στο κέντρο της πόλης. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα προσωπικό δάνειο ή πίστωση για να καλύψετε ορισμένα έξοδα εκκίνησης.

11. Αποφασίστε για την τιμολόγηση των προϊόντων σας

Για να μπορέσετε να ξεκινήσετε να πουλάτε λουλούδια, πρέπει να τιμολογήσετε κάθε είδος. Για παράδειγμα, τα μεμονωμένα τριαντάφυλλα μπορεί να είναι τα φθηνότερα, ενώ τα μπουκέτα και οι προσαρμοσμένες συνθέσεις μπορεί να κοστίζουν περισσότερο. Ενδέχεται επίσης να έχετε τιμές για ειδικές εκδηλώσεις ή εξειδικευμένα λουλούδια που απαιτούν επιπλέον εργασία.

12. Διαφημίστε την επιχείρηση

Μόλις τα ρυθμίσετε όλα, είναι ώρα να φέρετε τους πελάτες στην πόρτα. Εξετάστε τις τοπικές διαφημίσεις, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τις διαφημίσεις αναζήτησης ή την προσέγγιση σε σχετικές ομάδες κοινότητας. Για παράδειγμα, η συνεργασία με τοπικά καταστήματα ενδυμάτων μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες για στολισμό γάμου.

13. Πρόσληψη προσωπικού

Εάν δεν μπορείτε να στελεχώσετε το δικό σας κατάστημα μόνοι σας, θα χρειαστείτε επιπλέον υπαλλήλους για να βοηθήσετε τους πελάτες.

14. Απολαύστε τα εγκαίνια

Τα εγκαίνια σας θα πρέπει να είναι μια διασκεδαστική εκδήλωση που παρουσιάζει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας σε πελάτες.