Ως εκπαιδευμένος και καταρτισμένος φαρμακοποιός μπορεί να αποφασίσετε να δημιουργήσετε το δικό σας φαρμακείο. Θα βρείτε όλα όσα χρειάζεστε για να ξεκινήσετε και να διευθύνετε τη δική σας επιχείρηση φαρμακείου σε αυτόν τον πρακτικό οδηγό.
Ερευνήστε την αγορά
Εκτίμηση της ζήτησης
Το εισόδημα για την επιχείρηση φαρμακείου σας είναι πιθανό να προέρχεται από δύο κύριες πηγές, επομένως ως πρώτο βήμα, κάντε μια εκτίμηση:
- το εισόδημα που είναι πιθανό να λάβετε από την εργασία του Ε.Σ.Υ
- το εισόδημα που είναι πιθανό να λάβετε από πωλήσεις ειδών όπως προϊόντα υγειονομικής περίθαλψης, είδη υγιεινής, καλλυντικά, φωτογραφικός εξοπλισμός, εκτύπωση ψηφιακών μέσων και ούτω καθεξής
Ανταγωνισμός
Σχεδόν σίγουρα θα πουλάτε ένα ευρύ φάσμα μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, προϊόντων υγειονομικής περίθαλψης, καλλυντικών, προϊόντων περιποίησης και ούτω καθεξής. Πολλά άλλα καταστήματα πωλούν επίσης αυτόν τον τύπο προϊόντος (για παράδειγμα τα σούπερ μάρκετ έχουν αυξήσει σημαντικά την έκθεση σε βιταμίνες και συμπληρώματα, καλλυντικά, προϊόντα περιποίησης και βρεφικά προϊόντα) και, όπου είναι δυνατόν, θα ήταν καλή ιδέα να διαθέτετε εξειδικευμένες σειρές προϊόντων που δεν είναι τόσο ευρέως διαθέσιμα. Μπορείτε να εξετάσετε τα συμπληρωματικά προϊόντα θεραπείας ή αντικείμενα όπως προϊόντα ακράτειας και βοηθήματα καθημερινής ζωής για ηλικιωμένους ή ανάπηρους πελάτες.
Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε είναι να ελέγξετε τον ανταγωνισμό. Μάθετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σας και ποια γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών προσφέρουν.
Ερευνήστε τις τρέχουσες τάσεις, καθώς και νομικά και φορολογικά ζητήματα
- Τάσεις του κλάδου για τα φαρμακεία
- Νομικά θέματα για τα φαρμακεία
- Κανόνες ΦΠΑ για φαρμακεία
Δημιουργήστε το προφίλ πελατών σας
Η αγορά σας
Πολλοί από τους πελάτες σας θα είναι μέλη του κοινού που θέλουν να τους χορηγηθεί συνταγή και μπορούν, ταυτόχρονα, να αγοράσουν κάτι από τον χώρο λιανικής του καταστήματός σας. Κάποιοι μπορεί να αναζητούν μια υπηρεσία που παρέχετε, όπως τεστ εγκυμοσύνης ή χοληστερόλης ή εμβολιασμός κατά της γρίπης. Φυσικά, θα έχετε επίσης πολλούς πελάτες που δεν χρειάζονται τις υπηρεσίες διανομής σας και που έχουν ζητήσει καλλυντικά, προϊόντα περιποίησης, προϊόντα υγειονομικής περίθαλψης και ούτω καθεξής.
Πολλοί από τους πελάτες σας είναι πιθανό να γίνουν τακτικοί, ιδιαίτερα εάν είστε σε θέση να δημιουργήσετε μια φήμη για χρήσιμες συμβουλές και είτε έχετε σε απόθεμα τα αντικείμενα που θέλουν οι πελάτες είτε μπορείτε να τα παραγγείλετε γρήγορα.
Στους πελάτες που αγοράζουν είδη χωρίς ιατρική συνταγή γενικά δεν προσφέρονται εκπτώσεις ή πίστωση, αν και κατά καιρούς ορισμένα προϊόντα ενδέχεται να υπόκεινται σε έκπτωση (για παράδειγμα εποχιακό απόθεμα) και μπορεί να γίνονται ειδικές προωθητικές προσφορές.
Οι πελάτες σας πιθανότατα θα σας πληρώσουν σε μετρητά για μικρά, φθηνά αντικείμενα και για συνταγές, αλλά είναι πιθανό να θέλουν να πληρώσουν με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα όταν το σχετικό ποσό είναι σημαντικό.
Εκτός από μέλη του κοινού, οι πελάτες σας μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν επιχειρήσεις όπως τοπικούς οίκους ευγηρίας και άλλους επαγγελματίες υγείας, όπως γενικούς ιατρούς, οδοντίατρους και κτηνιάτρους.
Διαφήμιση της επιχείρησής σας
Ανεξάρτητα από το ποιοι θα είναι οι πελάτες σας, είναι σημαντικό να γνωρίζουν για εσάς και τις υπηρεσίες που παρέχετε. Το ίδιο το φαρμακείο θα λειτουργήσει ως καλή διαφήμιση για εσάς και είναι καλή ιδέα να βεβαιωθείτε ότι οι βιτρίνες είναι ελκυστικές και ότι το εσωτερικό του καταστήματος είναι κομψό, καθαρό και φιλόξενο. Να θυμάστε ότι το Γενικό Φαρμακευτικό Συμβούλιο απαιτεί από τις εγκαταστάσεις του φαρμακείου σας να πληρούν ορισμένα πρότυπα.
Αγορά μιας υπάρχουσας επιχείρησης
Ίσως αποφασίσετε να αγοράσετε μια υπάρχουσα επιχείρηση φαρμακείου αντί να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση από την αρχή. Η αγορά μιας συνεχιζόμενης επιχείρησης μπορεί να σημαίνει ότι τα προϊόντα, οι πελάτες, οι τακτικές πωλήσεις, το προσωπικό, οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός είναι ήδη σε ισχύ.
Ωστόσο, η αγορά μιας επιχείρησης μπορεί να είναι μια επικίνδυνη, δαπανηρή διαδικασία, εκτός εάν έχετε τις κατάλληλες δεξιότητες και εμπειρία στην ομάδα σας, συμπεριλαμβανομένης της νομικής και οικονομικής τεχνογνωσίας. Καθιερώστε τη γνήσια εμπορική και οικονομική θέση, έτσι ώστε το τίμημα που πληρώνετε για την επιχείρηση να μην είναι πολύ υψηλό.