Πως να ανοίξετε ένα φυτώριο

Σκέφτεστε να ανοίξετε ένα φυτώριο; Θα χρειαστεί να είστε σε καλή φυσική κατάσταση και να απολαμβάνετε να εργάζεστε σε εξωτερικούς χώρους με όλες τις καιρικές συνθήκες. Στον παρακάτω οδηγό, θα βρείτε όλα όσα χρειάζεστε για να ξεκινήσετε και να διευθύνετε τη δική σας επιχείρηση.

Ερευνήστε την αγορά

Εκτίμηση ζήτησης

Μάθετε αν υπάρχει αρκετή ζήτηση για ένα φυτώριο στην περιοχή σας. Καθορίστε πόσο καλά η αγορά-στόχος σας είναι ήδη εφοδιασμένη. Αυτό θα σας βοηθήσει να εστιάσετε σε οποιοδήποτε κενό ή θέση που θα μπορούσατε να καλύψετε.

Μπορεί να μην σκοπεύετε να στοχεύσετε μια τοπική αγορά, ίσως επειδή πρόκειται να ειδικευτείτε σε μια συγκεκριμένη ποικιλία φυτών και ελπίζετε να πραγματοποιήσετε πωλήσεις σε πελάτες σε όλη τη χώρα. Λάβετε υπόψη ότι η αγορά φυτών είναι ανταγωνιστική, με πολλά υπάρχοντα εξειδικευμένα φυτώρια και ισχυρό ανταγωνισμό από τις εισαγωγές.

Τα φυτά είναι διαθέσιμα από πολλές σημαντικές ανησυχίες, όπως τα πολλαπλάσια DIY και οι εθνικές αλυσίδες κέντρων κήπου. Επειδή αγοράζουν σε τόσο μεγάλες ποσότητες, είναι σε θέση να είναι χαμηλότερες από τις τιμές που χρεώνουν τα περισσότερα φυτώρια. Μπορεί να σκεφτείτε να δημιουργήσετε μια εξειδικευμένη σειρά φυτών και να στοχεύσετε μικρότερα καταστήματα λιανικής που αναζητούν κάτι λίγο πιο ασυνήθιστο. Ή μπορείτε να επικεντρωθείτε σε φυτά που ευδοκιμούν σε θαλάσσιο κλίμα ή που τα πάνε καλά σε πιο ξηρές συνθήκες. Μπορεί να σκεφτείτε να καλλιεργήσετε ασυνήθιστα φυτά για γραφεία, ξενοδοχεία, εστιατόρια και άλλα εμπορικά καταστήματα. Ίσως θα λειτουργήσετε ως εκτροφέας φυτών, προμηθεύοντας άλλα φυτώρια με μίνι φυτά ή «βύσματα» στα οποία στη συνέχεια αναπτύσσονται. Ίσως θελήσετε να ανοίξετε το δικό σας κατάστημα λιανικής ή να προμηθεύσετε πελάτες λιανικής με ταχυδρομική παραγγελία ή μέσω του ιστότοπού σας.

Ως μέρος της έρευνας αγοράς σας θα:

  • καθορίσετε ποιοι είναι οι πελάτες-στόχοι σας
  • αποφασίσετε για τις φυτικές ποικιλίες που θα τους προσφέρετε
  • μάθετε πόσο καλά προμηθεύεστε ήδη τους πελάτες-στόχους σας
  • εντοπίσετε τυχόν αδυναμίες στις σειρές εργοστασίων, τα επίπεδα υπηρεσιών ή τις πολιτικές τιμολόγησης των ανταγωνιστών σας, ώστε να μπορείτε να αποκτήσετε ένα μερίδιο της αγοράς για το φυτώριο σας

Ελέγξτε τον ανταγωνισμό για να προσδιορίσετε πόσα άλλα φυτώρια πάτρα εξυπηρετούν ήδη την αγορά-στόχο σας. Ανάλογα με τη στρατηγική μάρκετινγκ που έχετε, αυτοί οι ανταγωνιστές μπορεί να εδρεύουν τοπικά ή σε ολόκληρη τη χώρα.

Ανακαλύψτε τι θέλουν οι πελάτες σας

Εάν σκοπεύετε να προμηθεύσετε τοπικά κέντρα κήπου και άλλα καταστήματα, μέρος της έρευνας αγοράς σας θα μπορούσε να περιλαμβάνει μια επίσκεψη σε ορισμένες από τις εγκαταστάσεις τους για να ελέγξετε αν θα ενδιαφερθούν για τις σειρές των φυτών σας. Λάβετε υπόψη ότι θα θέλουν να πάρουν πολλά φυτά σε απόθεμα στην αρχή της πολυάσχολης εποχής τους, περίπου την περίοδο του Πάσχα. Σκεφτείτε εάν αυτό θα σας έδινε αρκετό χρόνο για να δημιουργήσετε το φυτώριο σας και τα φυτά σας να αναπτυχθούν στο απαιτούμενο στάδιο ανάπτυξης.

Ερευνήστε τις τρέχουσες τάσεις, καθώς και νομικά και φορολογικά ζητήματα

  • Τάσεις του κλάδου για φυτώρια
  • Νομικά θέματα για φυτώρια
  • Κανόνες ΦΠΑ για φυτώρια

Δημιουργήστε τα προφίλ πελατών σας

Είναι πιθανό ότι οι πελάτες σας θα είναι κυρίως τοπικές επιχειρήσεις και οργανισμοί, αν και εάν αποφασίσετε να ειδικευτείτε σε συγκεκριμένες ποικιλίες, ενδέχεται να έχετε πελάτες από όλη τη χώρα και ακόμη και από το εξωτερικό. Αυτό θα μπορούσε επίσης να συμβεί αν αποφασίσετε να πουλήσετε φυτά στο διαδίκτυο.

Οι εμπορικοί πελάτες σας ενδέχεται να περιλαμβάνουν:

  • άλλα φυτώρια, εάν εκτρέφετε φυτά για καλλιέργεια από άλλο φυτώριο
  • κέντρα κήπου
  • καταστήματα λιανικής, όπως αυλές γκαράζ, ανθοπωλεία, παντοπωλεία
  • μικρές εκμεταλλεύσεις (για παράδειγμα, μπορεί να ειδικευτείτε σε μια συγκεκριμένη καλλιέργεια, όπως φυτά φράουλας ή κορώνες σπαραγγιών)
  • το τμήμα πάρκων της τοπικής σας αρχής
  • σχολεία, κολέγια, αθλητικά γήπεδα και άλλους οργανισμούς με εκτεταμένους χώρους
  • κηπουροί τοπίου

Μπορεί να απαιτήσετε από τους εμπορικούς πελάτες σας να αγοράσουν έναν ελάχιστο αριθμό φυτών ανά παραγγελία. για παράδειγμα, 500. Αυτό θα εξαρτηθεί από τον τύπο του φυτού που παράγετε και το κόστος του.

Ορισμένα φυτώρια πωλούν μόνο στο εμπόριο, ενώ άλλα καλωσορίζουν επίσης μέλη του κοινού και τοπικούς συλλόγους κηπουρικής. Θα πρέπει να αποφασίσετε ποιο είναι κατάλληλο για την επιχείρησή σας, λαμβάνοντας υπόψη την τοποθεσία σας, την περιοχή που καλύπτει το φυτώριο σας και τους πόρους σας. Εάν αποφασίσετε να το ανοίξετε στο κοινό, σκεφτείτε πώς θα αποτρέψετε τη ζημιά στο αναπτυσσόμενο απόθεμα. Σκεφτείτε επίσης ποιος θα είναι διαθέσιμος για να αντιμετωπίσει τυχόν πελάτες λιανικής.

Αποφασίστε τι θα πουλάτε

Αποφασίστε για τον τύπο και το εύρος των φυτών που θα πουλήσετε. Ίσως αποφασίσετε να επικεντρωθείτε σε πιο ασυνήθιστα φυτά, για κηπουρούς που αναζητούν κάτι λίγο διαφορετικό.

Τα φυτά σας πρέπει να είναι υγιή, ζωηρά δείγματα που θα επιβιώσουν καλά στο κέντρο λιανικής του κήπου ή σε άλλο κατάστημα και θα ευδοκιμήσουν μόλις φυτευτούν σε κήπο, πάρκο ή άλλη τοποθεσία.

Σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, η ζήτηση για νεαρά φυτά λαχανικών μπορεί να αυξηθεί. Αυτό θα μπορούσε να δώσει μια ευκαιρία για το φυτώριό σας. Τα φυτά βεράντας όπως τα νάνοι καρποφόρα δέντρα έχουν επίσης γίνει δημοφιλή.

Ορισμένα φυτώρια ειδικεύονται σε ένα συγκεκριμένο είδος φυτού αντί να καλλιεργούν μια ευρεία επιλογή. Για παράδειγμα, μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να ειδικευτείτε σε αλπικά, γεράνια, βότανα, τριαντάφυλλα ή λεβάντες. Θα μπορούσατε να καλλιεργήσετε πολλές διαφορετικές ποικιλίες της επιλεγμένης ειδικότητάς σας σε διαφορετικά μεγέθη και χρώματα και θα μπορούσατε να αναφερθείτε σε αυτό στο διαφημιστικό σας φυλλάδιο. Ή μπορεί να αποφασίσετε να επικεντρωθείτε σε μεγαλύτερα φυτά όπως μπαμπού, διακοσμητικά χόρτα, φράχτες και δέντρα.

Θα χρειαστεί επίσης να αποφασίσετε εάν θα καλλιεργήσετε μόνοι σας όλα τα φυτά σας, από σπόρους, βολβούς, μοσχεύματα ή εμβολιασμούς, ή εάν θα αγοράσετε μίνι φυτά ή «βύσματα» από εκτροφείς φυτών που τα ξεκίνησαν για εσάς. Εάν αποφασίσετε να τα μεγαλώσετε από την αρχή, θα χρειαστείτε ώριμα μητρικά φυτά από τα οποία μπορείτε να αναπαράγετε άλλα.

Υπηρεσίες που θα προσφέρετε

Υπάρχει ένας αριθμός υπηρεσιών που μπορεί να αποφασίσετε να προσφέρετε στους πελάτες σας, όπως:

  • ταχυδρομικές παραγγελίες και ηλεκτρονικές παραγγελίες
  • πωλήσεις φορτηγών, έτσι ώστε οι εμπορικοί πελάτες σας να μπορούν να ανανεώσουν το απόθεμά τους κατά τη διάρκεια της πολυάσχολης σεζόν
  • σήμανσης και διαφημιστικού υλικού του σημείου πώλησης
  • διανομή «φύλλων διαθεσιμότητας» στους πελάτες του εμπορίου καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, ώστε να γνωρίζουν τι υπάρχει ακόμα σε απόθεμα
  • συμβουλευτικές υπηρεσίες κηπευτικών σε άλλα φυτώρια
  • υπηρεσίες δενδροκομίας και εξωραϊσμού
  • συσκευασίες φυτών και θάμνων έκθεσης
  • προμήθεια και τιμολόγηση καταλόγου φυτών
  • υπηρεσίες ελέγχου παρασίτων

Προωθήστε το φυτώριο σας

Η σωστή εικόνα

Είναι σημαντικό το φυτώριο να προβάλλει μια επαγγελματική εικόνα, ιδιαίτερα εάν οι πελάτες σας σας επισκέπτονται για να κάνουν τις παραγγελίες τους. Οπότε:

  • κρατήστε τον χώρο σας και τυχόν θερμοκήπια τακτοποιημένα, καλά συντηρημένα και απαλλαγμένα από ζιζάνια
  • προμηθεύετε τα φυτά σας σε φρέσκια συσκευασία με σαφή σήμανση
  • επισημάνετε τα σημεία πώλησης σας, όπως το γεγονός ότι τα φυτά σας καλλιεργούνται σε λίπασμα χωρίς τύρφη
  • εάν πραγματοποιείτε πωλήσεις μέσω διαδικτύου ή μέσω αλληλογραφίας, βεβαιωθείτε ότι τα φυτά σας είναι επαγγελματικά συσκευασμένα σε ανθεκτικά υλικά συσκευασίας
  • βεβαιωθείτε ότι όλα τα φυτά που πωλούνται είναι υγιή δείγματα, απαλλαγμένα από ασθένειες

Κατάλογος, λίστες

Παρέχετε έναν κατάλογο ή μια λίστα φυτών για τους πελάτες σας, από τον οποίο θα υποβάλουν τις παραγγελίες τους. Πολλά φυτώρια αποστέλλουν λίστες σε τακτική βάση καθ’ όλη τη διάρκεια της κύριας περιόδου φύτευσης, έτσι ώστε το κέντρο κήπου και οι πελάτες χονδρικής να παραμείνουν καλά εφοδιασμένοι.

Προώθηση

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προωθήσετε την επιχείρησή σας και τις υπηρεσίες της σε πιθανούς πελάτες, όπως:

  • να αποκτήσετε μια καταχώριση σε έναν ηλεκτρονικό κατάλογο, με σύνδεσμο προς τον δικό σας, ενημερωτικό ιστότοπο
  • δημιουργία καταλόγου και λίστας φυτών, για αποστολή μέσω ταχυδρομείου σε πελάτες, όπως κέντρα κήπου, ή διαθέσιμα για λήψη από τον ιστότοπό σας
  • δωρίζοντας φυτά σε έργα τοπικής κοινότητας – βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας θα λάβει μια ορατή αναγνώριση
  • διαφήμιση στον εμπορικό τύπο, όπως οδηγούς προμηθευτών φυτών
  • χρησιμοποιώντας μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instagram για να ενημερώσετε τον κόσμο για το τι είναι στην εποχή ή στην τάση.

Ειδικές προσφορές και εκπτώσεις

Είναι σύνηθες φαινόμενο στον τομέα των κηπευτικών να προσφέρονται στους εμπορικούς πελάτες εκπτώσεις για τα αποθέματα πριν από την εποχή. Σε αντάλλαγμα για τη λήψη πληρωμής για την παραγγελία μερικούς μήνες πριν από την παράδοση του αποθέματος, προσφέρετε μια γενναιόδωρη έκπτωση. Εκπτώσεις προσφέρονται επίσης συνήθως εάν παραγγελθούν μεγάλες ποσότητες ταυτόχρονα.

Αγορά μιας υπάρχουσας επιχείρησης

Ίσως αποφασίσετε να αγοράσετε ένα υπάρχον φυτώριο αντί να ξεκινήσετε το δικό σας από την αρχή. Η αγορά μιας συνεχιζόμενης επιχείρησης μπορεί να σημαίνει ότι τα προϊόντα, οι πελάτες, οι τακτικές πωλήσεις, το προσωπικό, οι εγκαταστάσεις, τα εργαλεία και ο εξοπλισμός είναι ήδη στη θέση τους.

Ωστόσο, η αγορά μιας επιχείρησης μπορεί να είναι μια επικίνδυνη, δαπανηρή διαδικασία, εκτός εάν έχετε τις κατάλληλες δεξιότητες και εμπειρία στην ομάδα σας, συμπεριλαμβανομένης της νομικής και οικονομικής τεχνογνωσίας. Καθιερώστε τη γνήσια εμπορική και οικονομική θέση, έτσι ώστε το τίμημα που πληρώνετε για την επιχείρηση να μην είναι πολύ υψηλό.