Μετατρέψτε τα όνειρα του καφέ σας σε πραγματικότητα με συμβουλές για να ανοίξετε το δικό σας καφέ
Το άνοιγμα μιας καφετέριας μπορεί να είναι εξαιρετικά επικερδές αν το κάνετε σωστά. Περάστε από οποιοδήποτε πολυσύχναστο εξειδικευμένο καφέ και πιθανότατα θα είναι γεμάτο πελάτες που απολαμβάνουν καφέ, εσπρέσο, λάτε, τσάγια και μια ποικιλία από αρτοσκευάσματα και άλλα καλούδια. Το Wi-Fi και άλλες λειτουργίες φιλικές προς την εργασία έχουν γίνει επίσης συνηθισμένες, καθώς οι καφετέριες συχνά χρησιμεύουν ως κόμβοι συσκέψεων.
Το σερβίρισμα ποιοτικών καφέδων και σνακ σε μια μοντέρνα, χαλαρωτική ατμόσφαιρα μπορεί να είναι μια εξαιρετικά επιτυχημένη προσπάθεια—ένα επιχειρηματικό μοντέλο που πρωτοστάτησε στα Starbucks, το οποίο από το 2021 έχει αυξηθεί σε σχεδόν 33.000 τοποθεσίες καφενείων σε όλο τον κόσμο.1
Αν αγαπάτε τον καφέ και αναζητάτε μια επιχειρηματική ευκαιρία, αυτός είναι ο οδηγός σας για να ξεκινήσετε μια καφετέρια και να την κάνετε επιτυχημένη.
Συγκρίνετε τις επιλογές του Coffee Shop σας
Υπάρχουν τρεις βασικές επιλογές για την έναρξη μιας καφετέριας:
Αγορά ενός franchise – Για να προχωρήσετε σε ένα ενσωματωμένο επιχειρηματικό μοντέλο, μπορείτε να σκεφτείτε ένα franchise, όπου οι περισσότερες από τις σημαντικές επιχειρηματικές αποφάσεις θα ληφθούν για εσάς. Με χρέωση, θα σας παρασχεθεί μια επιχείρηση με το κλειδί στο χέρι σε μια τοποθεσία που έχει επιλεγεί από τον πάροχο του franchise.
Αγορά μιας υπάρχουσας επιχείρησης – Η επένδυση σε ένα κατάστημα που πωλείται ή χρειάζεται ανανέωση είναι ένας άλλος τρόπος για να αποκτήσετε μια επιχείρηση με το κλειδί στο χέρι. Ωστόσο, η εύρεση μιας κερδοφόρας επιχείρησης προς πώληση δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Ξεκίνημα από την αρχή – Το να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση από την αρχή απαιτεί τη μεγαλύτερη προσπάθεια, αλλά προσφέρει επίσης τη μεγαλύτερη ευελιξία και τις καλύτερες δυνατότητες για μεγιστοποίηση των κερδών.
Όποια επιλογή κι αν επιλέξετε, ισχύουν τα ίδια βασικά στοιχεία για την επιτυχία. Το επιχειρηματικό σας σχέδιο για την έναρξη μιας καφετέριας θα πρέπει να περιλαμβάνει τους ακόλουθους βασικούς παράγοντες.
Βρείτε μια καλή τοποθεσία με λογικό ενοίκιο
Πριν ανοίξετε ένα καφέ πρέπει πρώτα να καταλάβετε γιατί είναι τόσο δημοφιλές. Πρώτα απ ‘όλα, οι καφετέριες είναι εξαιρετικά μέρη για κοινωνικές συναναστροφές και συναντήσεις με φίλους ή για να περάσετε την ώρα σας διαβάζοντας ή σερφάροντας στο διαδίκτυο απολαμβάνοντας ένα ποτό και ένα σνακ.
Είναι επίσης ένα δημοφιλές μέρος για ανεπίσημες επαγγελματικές συναντήσεις ή για μαθητές που θέλουν να προλάβουν τις σχολικές εργασίες. Πηγαίνετε σε οποιοδήποτε δημοφιλές καφέ και είναι πιθανό να δείτε έναν μεσίτη να εξετάζει καταχωρίσεις με έναν πελάτη ή μια ομάδα μαθητών που συνεργάζονται σε μια σχολική εργασία.
Όταν επιλέγετε μια τοποθεσία, κάντε την κοντινή και βολική για τους τύπους πελατών που θα προσελκύσει η καφετέρια σας.
Τοποθεσία και Ενοίκιο
Σημειώστε ότι οι πιο κεντρικές τοποθεσίες δεν είναι απαραιτήτως οι καλύτερες για το τελικό αποτέλεσμα. Τα εμπορικά κέντρα και άλλες τοποθεσίες υψηλής επισκεψιμότητας έχουν συνήθως τα υψηλότερα ενοίκια και τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Οι βιτρίνες είναι εξαιρετικές τοποθεσίες για καφετέριες. Έχουν την υψηλότερη ορατότητα, τα ενοίκια είναι συνήθως χαμηλότερα από ό,τι στα εμπορικά κέντρα και μπορείτε να ορίσετε τις δικές σας ώρες λειτουργίας.
Κυκλοφορία και Στάθμευση Οχημάτων
Εάν δεν βρίσκεστε σε ένα εμπορικό κέντρο ή άλλο χώρο με πολλή κίνηση πεζών, θα πρέπει να σκεφτείτε προσεκτικά την προσβασιμότητα και τη στάθμευση. Εάν ένας πελάτης πρέπει να κάνει μια δύσκολη στροφή από έναν πολυσύχναστο δρόμο για να φτάσει στην επιχείρησή σας ή αν δυσκολεύεται να βρει διαθέσιμο χώρο στάθμευσης, είναι πιθανό να πάει αλλού. Στην ιδανική περίπτωση, θέλετε μια βολική, πολύ ορατή τοποθεσία σε έναν πολυσύχναστο δρόμο, με πεζή δραστηριότητα και άφθονο χώρο στάθμευσης, ώστε οι πελάτες να μπορούν εύκολα να πάνε στο δρόμο προς ή από τη δουλειά ή το σχολείο.
Σερβίρετε με συνέπεια ένα προϊόν υψηλής ποιότητας
Δεδομένων των απαιτήσεων των πελατών που κάνουν διακρίσεις, υπάρχει μικρή πιθανότητα μια επιχείρηση καφετέριας να προσελκύσει τακτικό πελατολόγιο και να ευδοκιμήσει, εκτός εάν μπορείτε να εξυπηρετείτε με συνέπεια ποιοτικά προϊόντα και να συμβαδίζετε με τις αυξανόμενες τάσεις και τις καταναλωτικές αξίες. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί:
- Επενδύστε σε εξοπλισμό υψηλής ποιότητας (μηχανή εσπρέσο, μύλοι, συστήματα φιλτραρίσματος νερού κ.λπ.)
- Προμηθευτείτε μια ποικιλία από φρέσκους καβουρδισμένους κόκκους καφέ
- Σερβίρετε φρέσκα αρτοσκευάσματα και σνακ
- Διατηρήστε ένα καλά εκπαιδευμένο και ενημερωμένο προσωπικό
- Προσφέρετε έναν συνδυασμό των αγαπημένων των πελατών, μοντέρνων ποτών και των δικών σας μοναδικών δημιουργιών
- Μείνετε συντονισμένοι με την κουλτούρα του κλάδου
Παρέχετε άριστη εξυπηρέτηση πελατών
Η άριστη εξυπηρέτηση πελατών είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιτυχημένη επιχείρηση, ειδικά στον κλάδο των υπηρεσιών τροφίμων. Τα περισσότερα επιτυχημένα καφέ χρησιμοποιούν υπηρεσία πάγκου. Το να ζητάτε από τους πελάτες να παραγγείλουν και να πληρώνουν εκ των προτέρων και να τους ειδοποιείτε όταν τα ποτά και τα σνακ τους είναι έτοιμα, ελαχιστοποιεί το κόστος εργασίας σας και σας δίνει τη δυνατότητα να χειρίζεστε καλύτερα τις πολυάσχολες περιόδους.
Η εξυπηρέτηση σε τραπέζι είναι γενικά πιο αργή, πιο εντατική και ταιριάζει καλύτερα σε εστιατόρια όπου οι θαμώνες παραγγέλνουν πλήρη γεύματα και περνούν περισσότερο χρόνο στην εγκατάσταση, αλλά δεν αποκλείεται.
Δημιουργήστε μια μοντέρνα, χαλαρωτική ατμόσφαιρα για καφέ
Όταν ανοίγετε μια καφετέρια, η σωστή ατμόσφαιρα είναι το κλειδί για την προσέλκυση πελατών. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι περισσότεροι καταναλωτές αναφέρουν την άνεση, την οικειότητα και τη συνολική ατμόσφαιρα ως τα κύρια σημεία έλξης για ένα καφέ.
Η ιδανική ατμόσφαιρα είναι καθαρή και φωτεινή με άφθονο φυσικό φως και άνετο χώρο καθιστικού. Χρησιμοποιήστε έναν συνδυασμό τύπων καθισμάτων και τραπεζιών, ώστε να μπορείτε να φιλοξενήσετε μεμονωμένους πελάτες καθώς και παρέες. Η ύπαρξη ενός υπαίθριου χώρου αποτελεί τεράστιο πόλο έλξης τις θερμότερες εποχές και αυξάνει σημαντικά την προβολή της επιχείρησής σας.
Αν δεν έχετε κάποια εμπειρία σχεδιασμού, σκεφτείτε να προσλάβετε έναν επαγγελματία διακοσμητή εσωτερικών χώρων για να χειριστεί τη διάταξη, τα έπιπλα, τα δάπεδα κ.λπ. Θέλετε μια ξεχωριστή, εξατομικευμένη ατμόσφαιρα που θα προσελκύσει πελάτες.
Προσφέρετε μια ποικιλία από σνακ
Ένα άλλο κλειδί για την επιτυχία είναι να συνειδητοποιήσετε ότι, παρόλο που ο καφές και το τσάι έχουν υψηλή σήμανση, ένα καφέ δεν μπορεί να επιβιώσει μόνο με τις πωλήσεις αυτών.
Η παρουσίαση μιας ποικιλίας ποιοτικών σνακ στον πάγκο θα δελεάσει τους πελάτες σας να κάνουν μια επιπλέον αγορά. Τα περισσότερα είδη αρτοποιίας συνδυάζονται καλά με τον καφέ, αλλά για να προσδιορίσετε περαιτέρω την επωνυμία σας και να αυξήσετε τις πωλήσεις, μπορεί να θέλετε να σκεφτείτε πέρα από τα τυπικά μάφιν και αρτοσκευάσματα. Υπάρχει κάποιο τοπικό αρτοποιείο με το οποίο μπορείτε να συνεργαστείτε; Πολλοί πελάτες είναι πρόθυμοι να υποστηρίξουν τις μικρές επιχειρήσεις και τα αρτοσκευάσματα μπορούν συχνά να προμηθεύονται χονδρικά από τοπικά αρτοποιεία.
Για λόγους αποτελεσματικότητας, τα τρόφιμα θα πρέπει είτε να είναι προκατασκευασμένα είτε να αγοράζονται από πωλητές. Η προετοιμασία φαγητού κατόπιν παραγγελίας είναι χρονοβόρα και μειώνει τον συνολικό όγκο πωλήσεων, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής.
Προσφέρετε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης
Αν υποθέσουμε ότι σερβίρετε ένα εξαιρετικό προϊόν σε μια καλή τοποθεσία, η ύπαρξη ενός προγράμματος αφοσίωσης πελατών μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε πελατεία. Στους πελάτες αρέσει να νιώθουν ότι αναγνωρίζονται και οι περιστασιακές ανταμοιβές τους δίνουν κίνητρο να επιστρέψουν.
Παρακολουθήστε τους αριθμούς
Όσο διασκεδαστικό κι αν είναι να εστιάσετε στον καφέ, τη διακόσμηση και τους πελάτες σας, να θυμάστε ότι για να διευθύνετε μια επιτυχημένη επιχείρηση, πρέπει να παρακολουθείτε στενά τις λειτουργίες και τα κέρδη. Όταν οι καφετέριες αποτυγχάνουν, είναι συντριπτικά για οικονομικούς λόγους, όπως υπερεκτίμηση κερδών, υποτίμηση των απαιτούμενων ταμειακών ροών, υπερβολικά γενικά έξοδα, έλλειψη οικονομικού σχεδιασμού, κακή διαχείριση του χρέους κ.λπ., και όχι λόγω κακής ποιότητας καφέ.
Είναι σημαντικό να διαχειρίζεστε το κόστος των αγαθών, των προμηθειών, της εργασίας, των αδειών και οποιωνδήποτε άλλων εξόδων και να μεγιστοποιείτε την ελκυστικότητα του καφέ σας. Ένα επιχειρηματικό σχέδιο θα σας βοηθήσει να προβλέψετε τα κέρδη και να εντοπίσετε τομείς που μπορεί να χρειάζονται προσαρμογή.
Μπείτε πίσω από το μπαρ
Όπως συμβαίνει με κάθε επιχείρηση εντατικής εξυπηρέτησης πελατών, όταν λειτουργεί ένα καφέ, ο ιδιοκτήτης πρέπει να είναι παρών και να ασχολείται πλήρως με την επιχείρηση όσο το δυνατόν περισσότερο. Για πολλούς πελάτες, το σημάδι μιας καλής επιχείρησης είναι να βλέπουν τον ιδιοκτήτη μπροστά να λαμβάνει παραγγελίες, να εξυπηρετεί και να συνομιλεί με το κοινό.
Η έμπρακτη παρουσία βοηθά επίσης στο να παρακινηθεί το προσωπικό να αποδώσει τα μέγιστα. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά το καφέ σας. Εάν δεν μπορείτε να είστε παρόντες, είναι απαραίτητο να βρείτε έναν καλό διευθυντή.