Τι γνωρίζουμε για τη λογοθεραπεία

Εάν το παιδί σας έχει μια δυσκολία ομιλίας που περιλαμβάνει προβλήματα στην προφορά των λέξεων, η λογοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της γλωσσικής ανάπτυξης, της επικοινωνίας και των πραγματιστικών γλωσσικών δεξιοτήτων.

Η λογοθεραπεία είναι μια υπηρεσία παρέμβασης που εστιάζει στη βελτίωση της ομιλίας και των ικανοτήτων του παιδιού να κατανοεί και να εκφράζει τη γλώσσα, συμπεριλαμβανομένης της μη λεκτικής γλώσσας. Οι λογοθεραπευτές, ή οι λογοπαθολόγοι (SLPs), είναι οι επαγγελματίες που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες. Η λογοθεραπεία περιλαμβάνει δύο συστατικά: 1) συντονισμό του στόματος ώστε να παράγει ήχους για να σχηματίζει λέξεις και προτάσεις (για την αντιμετώπιση της άρθρωσης, της ευχέρειας και της ρύθμισης της έντασης της φωνής). και 2) κατανόηση και έκφραση της γλώσσας (για να αντιμετωπιστεί η χρήση της γλώσσας μέσω γραπτών, εικονογραφικών, σωματικών και σημαδιακών μορφών και η χρήση της γλώσσας μέσω εναλλακτικών συστημάτων επικοινωνίας, όπως μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπολογιστές και iPad). Επιπλέον, ο ρόλος των SLPs στη θεραπεία των διαταραχών της κατάποσης έχει διευρυνθεί για να περιλαμβάνει όλες τις πτυχές της σίτισης.

Χρειάζεται το παιδί μου λογοθεραπεία;

Μερικά παιδιά μπορεί να έχουν εξαιρετική προφορά και μπορεί να είναι ακόμη και καλοί μικροί αναγνώστες, αλλά μπορεί να χρειάζονται λογοθεραπεία πάτρα για να βελτιώσουν την «ρεαλιστική» γλώσσα ή τη διαδικασία χρήσης του λεκτικού και της γλώσσας του σώματος κατάλληλα σε κοινωνικές καταστάσεις για καθημερινούς σκοπούς, όπως η υποβολή αιτημάτων, η συζήτηση και να κάνουν φίλους. Άλλοι λόγοι για τους οποίους τα παιδιά μπορεί να χρειαστούν λογοθεραπεία περιλαμβάνουν ιατρικές καταστάσεις όπως εγκεφαλική βλάβη ή λοίμωξη που έχει επηρεάσει την ικανότητά τους να επικοινωνούν και μια αναγνωρίσιμη αναπηρία όπως το σύνδρομο Down. Οι συνεδρίες ξεκινούν συχνά σε νεαρή ηλικία και συνεχίζονται καθώς τα παιδιά μπαίνουν στο σχολείο και αρχίζουν να επικοινωνούν με τη γραπτή γλώσσα.

Τι κάνουν οι Λογοπαθολόγοι;

Ένας λογοπαθολόγος μπορεί να εντοπίσει μια γλωσσική μαθησιακή δυσκολία σε μαθητές που δυσκολεύονται να διαβάσουν και να εκφραστούν σε γραπτή εργασία. Για να παρέχουν άμεση θεραπεία, οι λογοπαθολόγοι πραγματοποιούν αξιολογήσεις και συμβουλεύονται τους δασκάλους για να δημιουργήσουν τάξεις πλούσιες σε γλώσσα. Η θεραπεία μπορεί να είναι ατομική ή να περιλαμβάνει μια μικρή ομάδα συνομηλίκων που αντιμετωπίζουν παρόμοιες κοινωνικές και επικοινωνιακές προκλήσεις. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος είναι να γίνει η γλώσσα διασκεδαστική, να αναπτυχθούν φιλίες και να επιτραπεί στους μαθητές να επιτύχουν στο σχολείο.

Προγράμματα Λογοθεραπείας

Ο Λογοθεραπευτής μπορεί να αναδείξει μερικά παιχνίδια και σφυρίχτρες και να έχει αγώνες σκυταλοδρομίας για την ενίσχυση των μυών που χρησιμοποιούνται στην ομιλία και το φαγητό. Χρησιμοποιώντας τρελά καλαμάκια, μια οδοντόβουρτσα που κάνει μουσική και το φύσημα φυσαλίδων μπορεί επίσης να είναι διασκεδαστικές στρατηγικές για να βοηθήσετε τα παιδιά να μάθουν τις διαφορετικές αισθήσεις στο στόμα τους.

Διδασκαλία Γλωσσικής Πραγματολογίας

Οι παθολόγοι ομιλίας και λόγου εργάζονται με παιδιά που δυσκολεύονται να διαβάσουν τα σημάδια από τον κοινωνικό κόσμο, να ερμηνεύσουν τους άλλους και να χρησιμοποιούν λέξεις και γλώσσα του σώματος για να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά και να αναπτύξουν φιλίες. Η παρακολούθηση των κοινωνικών πληροφοριών για την επεξεργασία και την ανταπόκριση σε μη λεκτικές ενδείξεις που παρέχονται από το περιβάλλον, τους ανθρώπους και τη γλώσσα τους είναι δύσκολη για μαθητές με κοινωνικές προκλήσεις μάθησης όπως διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, μη λεκτική μαθησιακή δυσκολία, διαταραχή της ομιλίας, κ.λπ. Αυτοί οι μαθητές μπορούν να επωφεληθούν από μια φιλοσοφία θεραπείας που ονομάζεται Social Thinking, που διδάσκει για τη σχέση μεταξύ του πώς σκεφτόμαστε και συμπεριφερόμαστε και του τρόπου με τον οποίο οι άλλοι ανταποκρίνονται σε εμάς.

Αντιμετώπιση του μη λεκτικού προβλήματος παιδιού

Τα παιδιά που για διάφορους λόγους δεν μπορούν να μιλήσουν χρειάζονται εναλλακτικές μεθόδους επικοινωνίας. Η πρώιμη παρέμβαση και τα SLP προσχολικής ηλικίας διδάσκουν στα παιδιά (και στους γονείς τους) πώς οι εικόνες και η απλή νοηματική γλώσσα τους επιτρέπουν να εκφράσουν τις ανάγκες τους.

Τα παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να μπορούν να χρησιμοποιούν υπολογιστές ή τάμπλετ για να επικοινωνούν μέσω κειμένου ή συσκευής σύνθεσης φωνής και να επιτύχουν τους ατομικούς τους στόχους. Οι λογοθεραπευτές μπορούν να χρησιμοποιούν την ίδια συσκευή για να διδάξουν δεξιότητες ομιλίας και γλώσσας μέσω δέσμευσης και παρακίνησης.

Εύρεση υπηρεσιών Λογοθεραπείας

Οι υπηρεσίες λογοθεραπείας είναι συνήθως διαθέσιμες στα δημόσια σχολεία για αξιολόγηση και παροχή θεραπείας. Οι γονείς μπορούν να επιλέξουν την ιδιωτική λογοθεραπεία που προσφέρεται σε κλινικό περιβάλλον ή να βάλουν το παιδί τους να συμμετάσχει σε μια ομάδα εκπαίδευσης κοινωνικών δεξιοτήτων. Ζητήστε από τον σχολικό σύμβουλο ή τον οικογενειακό γιατρό να συστήσει ένα πρόγραμμα με παιδιά παρόμοιας ηλικίας και αναπτυξιακών αναγκών με αυτά του παιδιού σας.