Πώς να ανοίξετε ένα εστιατόριο

Είναι το όνειρό σας να γίνετε ιδιοκτήτης εστιατορίου; Δεν είστε οι μόνοι. Σύμφωνα με μελέτη της Διοίκησης Μικρών Επιχειρήσεων, ο κλάδος της φιλοξενίας είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής κλάδος για τις μικρές επιχειρήσεις. Αν και το άνοιγμα μιας νέας επιχείρησης εστιατορίου δεν είναι εύκολο, συνοδεύεται από πολλές ανταμοιβές όπως το να είσαι το αφεντικό του εαυτού σου και να κάνεις τη διαφορά στην κοινότητά σου μέσω του φαγητού.

Αυτό το άρθρο σχετικά με το πώς να ανοίξετε ένα εστιατόριο θα σας βοηθήσει να ενταχθείτε στις τάξεις άλλων επιτυχημένων ιδιοκτητών εστιατορίων. Ακολουθήστε αυτά τα οκτώ βήματα για να ανοίξετε ένα εστιατόριο που θα ευδοκιμήσει:

  • Καταλήξτε σε ένα κερδοφόρο επιχειρηματικό σχέδιο
  • Δημιουργήστε το μενού σας
  • Χρηματοδοτήστε την επιχείρηση εστιατορίου σας
  • Βρείτε μια υπέροχη τοποθεσία
  • Λάβετε τις απαραίτητες άδειες και πιστοποιητικά
  • Προσλάβετε μια καταπληκτική ομάδα
  • Βρείτε συνεργάτες τεχνολογίας που εργάζονται προς το συμφέρον σας
  • Ενημερώστε τους πελάτες ότι ανοίξατε

Γράψτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο

Πρέπει να δημιουργήσετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο για το εστιατόριό σας προτού κάνετε οτιδήποτε άλλο. Η σύνταξη του επιχειρηματικού σας σχεδίου θα σας βοηθήσει να ενημερώσετε την ιδέα του εστιατορίου σας. Πρώτα, κάντε την έρευνα αγοράς σας. Τι είδη εστιατορίων υπάρχουν ήδη στην περιοχή σας; Ποια είδη εστιατορίων τα πάνε καλά; Υπάρχει κάποια ιδέα που δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα στην περιοχή σας; Αποφύγετε τον υπερκορεσμό. Εάν υπάρχουν ήδη δώδεκα εστιατόρια στην περιοχή σας, οι πιθανότητές σας να ανοίξετε ένα που θα είναι καλύτερο από τα υπόλοιπα θα είναι ελάχιστες. Αφού καταλήξετε στην ιδέα σας, υπολογίστε τις λειτουργίες και τα οικονομικά του εστιατορίου σας. Πόσο θα κοστίσει η δημιουργία του δικού σας εστιατορίου; Πόσο θα κοστίσει ο εξοπλισμός της κουζίνας; Που θα βρείτε τα χρήματα; Πόσους υπαλλήλους πρέπει να προσλάβετε; Η σκέψη για αυτές τις σημαντικές ερωτήσεις θα διασφαλίσει ότι χτίζετε μια επιχείρηση με γερά θεμέλια. Όταν εξετάζετε πώς να ανοίξετε ένα εστιατόριο, μην παραβλέπετε τη σημασία του να έχετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο.

Δημιουργήστε το μενού σας

Αφού επιλέξετε την ιδέα σας, δημιουργήστε ένα μενού γύρω από αυτό. Εάν είστε σεφ, μπορείτε να αρχίσετε να αναπτύσσετε συνταγές αμέσως. Εάν δεν έχετε γαστρονομικό υπόβαθρο, μπορείτε να βρείτε πολλές ιδέες για πιάτα και να αναπτύξετε τις συνταγές αργότερα με έναν σεφ. Φροντίστε να ψηφιοποιήσετε το μενού σας με τη μορφή κωδικού QR για εμφάνιση στο εστιατόριό σας και στο διαδίκτυο! Τα μενού κωδικών QR βοηθούν τους επισκέπτες να σαρώνουν, να προβάλλουν, να παραγγείλουν και να πληρώνουν με ασφάλεια τα στοιχεία του μενού σας, δημιουργώντας μια εναλλακτική λύση υγιεινής χωρίς επαφή σε ένα φυσικό μενού.

Χρηματοδοτήστε το εστιατόριό σας

Κατά μέσο όρο, το άνοιγμα ενός εστιατορίου κοστίζει αρκετά χρήματα. Σε αυτά τα χρήματα περιλαμβάνονται το ενοίκιο, τις ανακαινίσεις, τα έπιπλα, τον εξοπλισμό κουζίνας, την τεχνολογία, τις άδειες και το κόστος μάρκετινγκ. Οι πιο σημαντικές αποκλίσεις κόστους αφορούν την τοποθεσία και το μέγεθος του χώρου. Το άνοιγμα ενός νέου εστιατορίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 είναι δύσκολο. Τα κεφάλαια είναι περιορισμένα για όλους, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να είναι δύσκολο να λάβετε δάνειο ή επενδυτές. Ωστόσο, τώρα είναι επίσης μια συναρπαστική στιγμή για να καταλάβετε πώς να ανοίξετε ένα εστιατόριο. Λοιπόν, πού μπορείτε να βρείτε τα χρήματα για να ανοίξετε ένα εστιατόριο;

  • Αυτοχρηματοδότηση: Εάν έχετε αποταμιεύσει για κάποιο χρονικό διάστημα, μπορεί να είστε σε θέση να ψάξετε στις οικονομίες σας για να χρηματοδοτήσετε το δικό σας εστιατόριο ή τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος του κόστους εκκίνησης.
  • Δάνειο: Εναλλακτικά, ή εκτός από τις αποταμιεύσεις σας, μπορείτε να λάβετε τραπεζικό δάνειο για να καλύψετε το σύνολο ή μέρος των εξόδων σας. Το μειονέκτημα αυτής της μεθόδου χρηματοδότησης είναι ότι θα πρέπει να επιστρέψετε το δάνειο με τόκο.
  • Οικογένεια και φίλοι: Ορισμένοι ιδιοκτήτες εστιατορίων startup ζητούν από φίλους και συγγενείς δάνεια ή επενδύσεις. Σε αντίθεση με τις τράπεζες, η οικογένεια και οι φίλοι συνήθως δεν χρεώνουν τόκους ή μπορούν να προσφέρουν καλύτερες τιμές. Το μειονέκτημα είναι ότι ο στενός σας κύκλος μπορεί να μην είναι σε θέση να παρέχει τα συνολικά κεφάλαια που χρειάζεστε.
  • Επενδυτές: Οι επενδυτές μπορούν να παρέχουν άφθονα μετρητά και τη στρατηγική συμβουλή που χρειάζεστε για να ανοίξετε το εστιατόριό σας. Ωστόσο, παίρνουν επίσης μέρος της επιχείρησής σας σε αντάλλαγμα για τα χρήματά τους.

Εύρεση τοποθεσίας

Η τοποθεσία του εστιατορίου σας μπορεί να αναδείξει την επιχείρηση ή να την καταστρέψει. Όσο καλύτερη είναι η τοποθεσία, τόσο πιο ακριβό θα είναι το ενοίκιο σας. Οι λιγότερο δημοφιλείς τοποθεσίες είναι πιο προσιτές, αλλά ίσως χρειαστεί να ξοδέψετε περισσότερα για το μάρκετινγκ ενός νέου εστιατορίου. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας, αυτό που κάποτε θεωρούνταν προνομιακή τοποθεσία μπορεί να μην είναι τόσο πολυπόθητο τώρα. Προβλέπεται ότι τα εστιατόρια μπορεί να μην ανταγωνίζονται πλέον για ακριβούς χώρους στο κέντρο της πόλης, καθώς τόσοι πολλοί άνθρωποι θα συνεχίσουν να εργάζονται από το σπίτι στο άμεσο μέλλον. Πριν ξεκινήσετε το κυνήγι ακίνητης περιουσίας, έχετε κατά νου έναν προϋπολογισμό και δημιουργήστε μια λίστα με χαρακτηριστικά που πρέπει να έχετε.

Λάβετε άδειες και πιστοποιήσεις

Θα πρέπει να λάβετε μια σειρά από άδειες και πιστοποιήσεις για να μπορέσετε να κάνετε τα περισσότερα πράγματα στο εστιατόριό σας. Ελέγξτε την τοπική νομοθεσία για να δείτε πώς να αποκτήσετε τις ακόλουθες άδειες:

  • Άδεια επιχείρησης
  • Άδεια σέρβις
  • Υπογράψτε άδειες (ελέγξτε τον ιστότοπο της πόλης σας για τοπικούς κανονισμούς)
  • Άδειες χειριστή τροφίμων για το προσωπικό της κουζίνας σας
  • Άδεια υπαίθριων καθισμάτων (ελέγξτε τον ιστότοπο της πόλης σας για τοπικούς κανονισμούς)
  • Άδεια ποτού

Προσωπικό

Πολλοί εστιάτορες για πρώτη φορά παραβλέπουν τη σημασία του προσωπικού όταν ερευνούν πώς να ανοίξουν ένα εστιατόριο. Ωστόσο, το ετήσιο ποσοστό εναλλαγής προσωπικού της επιχείρησης εστιατορίου ανέρχεται σε ένα συγκλονιστικό 73% και μπορεί να κοστίσει στις επιχειρήσεις ανά εργαζόμενο. Πρέπει να προσλάβετε υπαλλήλους που μοιράζονται τις αξίες σας για να αποφύγετε τον δαπανηρό κύκλο εργασιών. Όταν οι εργαζόμενοι μοιράζονται τις αξίες σας, είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν με τη δουλειά και να δημιουργήσουν χαρούμενους πελάτες. Προσφέρετε προνόμια για να φροντίσετε την ομάδα σας, ώστε να κάνει εξαιρετική δουλειά.

Επιλέξτε με σύνεση την τεχνολογία

Δεν μπορείτε να διευθύνετε ένα σύγχρονο εστιατόριο χωρίς τεχνολογία. Η τεχνολογία αυτοματοποιεί πολλές μονότονες εργασίες και ενδυναμώνει τις έξυπνες επιχειρηματικές αποφάσεις. Η βασική στοίβα τεχνολογίας του εστιατορίου σας θα πρέπει να αποτελείται από ένα σύστημα POS, ένα σύστημα κρατήσεων εστιατορίου και μια ηλεκτρονική πλατφόρμα παραγγελιών. Δεδομένου ότι οι διαδικτυακές παραγγελίες προβλέπεται να αυξηθούν κατά 20% έως το 2030 σε ταβέρνες – εστιατόρια πάτρα, η παράβλεψη αυτής της κερδοφόρας ροής εσόδων δεν είναι συνετή. Είναι επίσης σημαντικό να επιλέξετε συνεργάτες τεχνολογίας που σας επιτρέπουν να κατέχετε δεδομένα επισκεπτών. Όταν επιλέγετε άμεσους τεχνολογικούς συνεργάτες, θα μπορείτε να προσφέρετε στους επισκέπτες μια εξατομικευμένη εμπειρία τόσο μέσω της υπηρεσίας (εσωτερική και εκτός εγκατάστασης) όσο και μέσω των προσπαθειών σας για μάρκετινγκ, ώστε να συνεχίσουν να επιστρέφουν. Η αφοσίωση στο εστιατόριο, τελικά, είναι το κλειδί για τη μακροζωία του εστιατορίου. Στην πραγματικότητα, μια αύξηση 5% στην αφοσίωση μπορεί να αυξήσει τα έσοδα έως και 95%.

Διαδώστε το άνοιγμα του εστιατορίου σας

Δημιουργήστε φανφάρες για τη νέα σας επιχείρηση διοργανώνοντας μια εκδήλωση εγκαινίων εστιατορίου. Προσκαλέστε τον Τύπο, τους παράγοντες επιρροής, τους φίλους, την οικογένεια και τα μέλη της κοινότητας στην ημέρα των εγκαινίων σας. Θα χρειαστεί επίσης να συνεχίσετε το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας πέρα από την εκδήλωση εγκαινίων εστιατορίου για να διασφαλίσετε μια σταθερή ροή των επιχειρήσεων. Ακολουθούν μερικές μέθοδοι για να δοκιμάσετε:

  • Δημιουργήστε μια ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τουλάχιστον, το εστιατόριό σας θα πρέπει να είναι ενεργό στο Instagram.
  • Στείλτε email στους πελάτες για να είστε πάντα στην κορυφή. Όταν έχετε δεδομένα επισκεπτών, μπορείτε να κάνετε στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ για να συνεχίσετε να επιστρέφουν οι επισκέπτες.
  • Διοργανώστε ειδικές εκδηλώσεις.
  • Δημιουργήστε δεσμούς με κοινοτικούς οργανισμούς και σχολεία.
  • Στείλτε φυλλάδια και κουπόνια ταχυδρομικώς.